Primary Advertiser

אחרי שתקראו את סיפורם של חברי להקת "שלוה", אף עין לא תישאר יבשה

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

29.7.2020 / 10:53

הלהקה שכבשה את ישראל ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" והופיעה בכל העולם מספרת בפרק החמישי של הפרויקט "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם" על הסודות להצלחה הלא צפויה והשיר החדש

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

להקת שלוה פרצה לחיינו בסערה ב-2018, כאשר הגיעה עד לשלב הגמר בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ואז פרשה ממנו, תוך שהיא מוותרת על האפשרות לנצח ולייצג את ישראל בתחרות השירים הבינלאומית, לאחר שהתברר שהשתתפות כזו תהיה כרוכה בחילול שבת.

הלהקה הייחודי מורכבת משמונה נגנים וזמרים החברים באגודת "שלוה" ואשר לחלקם יש לקויות שונות. מאז התפרסמה הלהקה, היא שיתפה פעולה עם כמה מבכירי המוזיקאים בישראל וכעת, במסגרת הפרויקט המיוחד של מפעל הפיס, בשם "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם", מספרים חברי להקת שלוה על הדברים שמניעים אותם ליצור וההתנהלות מאחורי הקלעים.

המנהל המוזיקלי, שי בן שושן, מודה: "אף אחד לא האמין שהם יגיעו לאן שהגיעו. אמרתי להם 'תאמינו בעצמכם ותצליחו'. אתה מסתכל עליהם, רואה חיוך ואופטימיות ויודע שזו הדרך להצלחה".

חברי הלהקה מוסיפים שמלבד אמונה בעצמו, התכונות החשובות ביותר למוזיקאי בעיניהם הן המוטיבציה וכמובן, האהבה למוזיקה: "בלי האהבה הזו, זה לא שווה בכלל", אומרת הזמרת ענאל כליפה.

להקת שלוה. סלי בן אריה,
הופיעו בכל העולם. להקת שלוה/סלי בן אריה

לאחרונה זכתה הלהקה לחוויה מרגשת, כאשר הוציאה שיר בשם Touch, אותו כתב קובי אשרת, שגם מנגן על הפסנתר. "החיבור איתו היה מדהים", מוסיפה כליפה. "פגשתי בן אדם מקצועי, שלא ראה את המוגבלות שלי כל הזמן, אלא את המוזיקליות שלי".

"אין דבר כזה אדם רגיל ואדם חריג", אומרת שרה סמואלס, מתנדבת בארגון "שלוה" והגיטריסטית של הלהקה. "לכולנו יש את הרצונות והשאיפות והקשיים שלנו. אז כשאתה כבר רואה את זה שכל אחד מתמודד עם דברים אחרים בדרך שלו, עם המציאות שלו, אז אוטומטית אין הבדלים ומשהו לגשר עליו. זו פשוט המציאות - כולנו לא מושלמים, לכולנו יש בתוכנו קסם שצריך להוציא החוצה".

במסגרת תהליך היצירה, הלהקה בוחרת קאבר שהיא מעוניינת בו ואז כל החברים יוצרים יחד את העיבוד: "לפעמים יש מריבות, אבל בסוף מגיע ה'יש!'", הם אומרים. "כל אחד כאן נורא יצירתי וכשזה ביחד, ההשראה יכולה לבוא מכל מקום. מכל בדיחה, מכל דבר".

כמו בכל משפחה ובכל להקה, לא חסרות אי הסכמות, אבל האהבה וההדדיות נמצאות מעל הכל. חברי שלוה עושים חזרות מהבוקר עד הצהריים כמעט בכל יום, וכבר הוזמנו לשלל מקומות ברחבי העולם, להופיע בהם בפני קהל שמתחבר מיד, לסיפור ולמוזיקה. "אנחנו רוצים להוכיח שלמרות המגבלה אנחנו מסוגלים. זה עניין של רצון ויכולת, שיתוף פעולה של כולנו".

"היו פה נגנים שהיו יכולים הכי טובים שיש, אבל הם היו סוליסטים ולא התחברו לאינטראקציה בינינו. פה בלהקה יש עניין של אחדות", מסכם בן שושן.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully