Primary Advertiser

רגע של קסם: איך נוצר הפזמון ב"טודו בום"

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

15.6.2020 / 12:58

ההברקה של סטטיק, העבודה עם שלמה ארצי ונועה קירל ומה בדיוק החלק שלו בכל שיר. בפרק השני של הפרויקט "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם", המפיק המוזיקלי ג'ורדי מסביר על החשיבות העצומה של התפקיד שלו ולוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של האולפן

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

איך הוא מצליח, שוב ושוב, להוציא שירים שאי אפשר להפסיק לזמזם בראש? בפרויקט מיוחד בשם "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם", ג'ורדי מסביר קצת על סוד הקסם ומספר מה בדיוק עושה מפיק מוזיקלי ולמה הוא חשוב כל כך לתהליך היצירה.

"התפקיד של מפיק מוזיקלי בעולם של היום זה לגרום לשיר לקרות... כל המוזיקה בעצם שמלווה את הזמרים, המפיק המוזיקלי עושה". ג'ורדי גם אומר ש"אם אתה זמר פופ בשנת 2020, אתה חייב מפיק מוזיקלי".

למפיק המוזיקלי יש משקל גדול בהוצאה של כל שיר, גם אם הזמרים כותבים את המילים, כמו במקרה של סטטיק או של אליעד נחום, אשר גם עמו שיתף פעולה.

בגיל 18 בלבד בנה לעצמו ג'ורדי בבית אולפן הקלטות. זמן קצר לאחר מכן הוא החל לעבוד עם כמה אמנים מוכרים במיוחד, כמו סאבלימינל, עד שהפריצה הגדולה הגיעה לצד סטטיק ובן-אל, עמם גם זכה בפרס פריצת השנה לשנת 2016.

הצמד, יחד עם ג'ורדי, המעבד והמפיק מוזיקלי, היו אחראים בשנים האחרונות על להיטי ענק שכבשו את הקהל הישראלי בזה אחר זה. משם, ג'ורדי המשיך לעבודה עם זמרים בכירים נוספים וביניהם נועה קירל, שרית חדד ואפילו שלמה ארצי.

ג'ורדי מתאר את תהליך העבודה שלו, כולל הכרה מדוקדקת של השירים הקודמים של כל אמן ומתאר רגע מיוחד שהוא זוכר: "הכי כיף בעבודה הזאת, זה הרגע שאנחנו עולים על משהו ממש. למשל כשעשינו את טודו בום של סטטיק ובן אל תבורי, אז עשיתי את הביט. הייתה שם את המנגינה והיה את המקצב. סטטיק אמר שהוא רוצה לעשות משהו כזה פורטוגזי ברזילאי, ואז הוא אמר 'יש לי רעיון, תפתח לי את המיקרופון'. והוא הלך למיקרופון והוא אמר לי 'תלחץ לי פליי'. אז שמתי לו פליי ופשוט בלי לחשוב על זה בכלל הוא התחיל לשיר את ההוק של השיר, את הטודו בום, טודו טודו בום ועפנו פה פשוט באוויר כולנו. ואתה פשוט מרגיש את זה בעצמות שלך. אתה אומר בא לי לשמוע את זה עכשיו כל היום. לא בא להפסיק לשמוע את זה".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully