Primary Advertiser

"הייתי ילד מפוחד בן 23. גידי גוב צרח לעברי וזה הרגע שהפכתי לבמאי"

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

31.5.2020 / 7:13

חוויות מאחורי הקלעים של "הלהקה", מה הופך סרט למוצלח כל כך ואיך הוא מוצא את הסיפורים שהקהל אוהב. בפרק הבכורה של הפרויקט "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם", אבי נשר, אחד היוצרים המוצלחים בקולנוע הישראלי, מסביר הכל ומלמד אתכם מה היא עבודת הבמאי

צילום: עידו שחם עריכה: ניר חן

כבר עשורים רבים שאבי נשר הוא אחד מבכירי יוצרי הקולנוע בישראל. בסוף שנות ה-70 הוא היה הבמאי של שני סרטים בלתי נשכחים - "הלהקה" ו"דיזנגוף 99" ובהמשך, לאחר כמה סרטים שעשה בארצות הברית, חזר לעבוד בקולנוע הישראלי, כאשר הוא מספק עוד ועוד סרטים שוברי קופות.

בין סרטיו של נשר במילניום הנוכחי אפשר למצוא את "סוף העולם שמאלה", "הסודות", "פעם הייתי", "פלאות" ו"החטאים" וב-2018 הוא הוציא את "סיפור אחר".

אז איך מייצרים פעם אחר פעם סרטים שקולעים בדיוק לטעם הקהל המקומי? בפרק הבכורה של הפרויקט המיוחד בשם "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם", נשר מגלה כמה סודות ומספק טיפים חשובים.

"לאט לאט, אם הסרטים שלך מצליחים מספיק ואנשים מגיבים אליהם, והם הופכים לחלק מצורת החשיבה שהתרבות שבה אתה חי, אתה מתחיל לחשוב שאולי אתה קצת יודע מה שאתה עושה ואתה מתחיל לחשוב שאולי כן באמת, אתה במאי קולנוע".

נשר גם שיתף בחוויה מצחיקה שהייתה לו בגיל 23, כאשר בתחילת צילומי "הלהקה" הוא התבייש לצעוק "אקשן" כמו שכל במאי עושה, עד שגידי גוב הוציא זאת ממנו ונתן לו לראשונה להרגיש ולהבין שהוא בעולם האמיתי.

נשר גם הסביר על הצדדים האחרים של היצירה: "תסריטאות זה קשה. למה? בגלל שבבימוי אתה יכולה לעשות טעות קטנה והסרט לא יחרב. אם אתה בוחר תסריט לא נכון, לסרט אין שום סיכוי ואתה לא תדע את זה אף פעם. רוב הכשלונות מתחילים בעמוד הראשון של התסריט".

הוא סיפר גם על בחירת השחקנים, בניית הדמויות והעבודה על הסט, שמחייבת את הבמאי להיות קשוב ופתוח לאלה שסביבו. "לעבוד עם הצלם, לעבוד עם העורך, לעבוד עם המוזיקאי - הדבר שאני הכי אוהב בקולנוע שזה לא אני, אני, אני, זה אנחנו!"

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully